IV.1) OPIS IV.1.1)
Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg
nieograniczony IV.1.2) Zamawiający
żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Wadium należy wnieść w wysokości
5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) przed upływem terminu składania
ofert. Decyduje moment wpływu środków do zamawiającego.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet
wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje
na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia
ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów
elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert
w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów
elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty
wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie
oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej
dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana
liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje
z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy
ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy
ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba
uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie
dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której
będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu
zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze
złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert
w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony
internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą
przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości,
wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać,
które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej
oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji
elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować
(minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego,
rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w
aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji
elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych
postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji
elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: IV.2.2)
Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
CENA |
60,00 |
Okres
rękojmi |
20,00 |
Wysokość
kary umownej za każdy dzień opóźnienia w realizacji przedmiotu umowy |
20,00 |
IV.2.3)
Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp
(przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog
konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne IV.3.1)
Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia
zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji
na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat
etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub
informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców,
którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące
podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby
rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów
dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące
minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby
ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert
wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja
elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w
licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji
elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie
minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o
liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy,
którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego
etapu:
Termin składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści
zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy,
albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia
należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY Przewiduje
się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres,
charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zgodnie
z art. 144 ust. 1 UPZP, Zamawiający dopuszcza zmiany Umowy w stosunku do treści
Oferty wyłącznie w zakresie: 1) zmiany dotyczą realizacji dodatkowych usług lub
robót budowlanych od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjętych zamówieniem
podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące
warunki: a) zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych
lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności
sprzętu, usług lub instalacji zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
b) zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie
kosztów dla Zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50 %
wartości zamówienia określonej pierwotnie w Umowie; 2) zostały spełnione łącznie
następujące warunki: a) konieczność zmiany Umowy spowodowana jest
okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie
mógł przewidzieć, b) wartość zmiany nie przekracza 50 % wartości zamówienie nią
określonej w pierwotnie Umowie;. 3) Wykonawcę, któremu Zamawiający udzielił
zamówienia, ma zastąpić nowy Wykonawca: a) na podstawie postanowień umownych,
b) w wyniku połączenia, połączenia, przekształcenia, upadłości,
restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego
przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu,
nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie ociąga to za sobą innych
istotnych zmian Umowy, c) w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań
Wykonawcy względem jego Podwykonawców; 4) zmiany, które niezależnie od ich
wartości, nie są istotne; 5) łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty
określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 UPZP i jest mniejsza
od 15 % wartości zamówienia określonej w pierwotnej Umowie; 6) wprowadzenie
nowych Podwykonawców lub zmiany Podwykonawców, w tym podmiotów trzecich, na
zasobach których Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w
postępowaniu. Zakres, charakter oraz warunki wprowadzenia tych zmian szczegółowo
określono w § 8 Umowy; 7) terminu realizacji przedmiotu Umowy, z powodu jednej z
następujących przyczyn niezależnych od Stron Umowy: a) niemożności realizacji
robót z powodu braku dostępności do miejsc prowadzonych robót lub gdy
obowiązujące przepisy oraz normy nie dopuszczają do realizacji lub nakazują
wstrzymanie robót, b) wystąpienia innych okoliczności poza wynikającymi z
uchybienia Wykonawcy, lub za które Wykonawca jest odpowiedzialny, c) gdy Umowa
nie może być realizowana z powodu siły wyższej lub z powodu następstw siły
wyższej, d) jeżeli warunki atmosferyczne uniemożliwiają realizację robót,
e) konieczności wykonania usług lub robót dodatkowych, o których mowa w ust. 1
pkt 1, wpływających na termin wykonania usług lub robót budowlanych objętych
Umową, f) ponadprzeciętnego czasu trwania procedur administracyjnych (np.
uzyskania decyzji administracyjnych, pozwoleń, uzgodnień, opinii, warunków
technicznych od gestorów sieci i urządzeń), mającego wpływ na termin wykonania,
co nie wynika z winy Wykonawcy i brak odpowiedzialności Wykonawcy został
udokumentowany i przyjęty przez Zamawiającego, o ile spowodowało to zakończenie
prac projektowych w terminie dłuższym niż 7 miesięcy od daty podpisania Umowy.
g) zmiany w przepisach prawnych, mające wpływ na realizację umowy,
h) szczególnie uzasadnionych trudności w pozyskiwaniu materiałów wyjściowych do
poszczególnych opracowań, i) konieczności wykonania inwentaryzacji przyrodniczej
w ściśle określonym terminie (zgodnie z wymogami służb środowiskowych), mające
wpływ na realizację umowy, j) polecenia przez Zamawiającego dokonania zmian w
uzgodnionych wcześniej rozwiązaniach projektowych (istotne zmiany wprowadzone po
zakończeniu danego etapu wyszczególnionego w szczegółowym harmonogramie prac
projektowych), k) wstrzymania przez Zamawiającego prac projektowych, l) odmowy
wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień,
m) zmian w uzbrojeniu i naniesieniach terenu w stosunku do danych w zasobach
geodezyjnych, mających wpływ na termin realizacji, n) innych przyczyn
zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujących
niemożliwością prowadzenia prac projektowych; 8) ceny realizacji przedmiotu
Umowy, z powodu jednej z następujących przyczyn niezależnych od stron Umowy:
a) zmiana stawki VAT, b) zmian w przepisach prawa powodujących konieczność
skorygowania wykonanych elementów projektu, c) w przypadku realizacji
dodatkowych usług lub robót budowlanych, o których mowa w ust. 1 pkt 1, d) w
przypadku zmian Umowy, o których mowa w ust. 1 pkt 2, e) wprowadzenie zmian
nieistotnych, o których mowa w ust. 1 pkt 4, f) w przypadku określonym w ust. 1
pkt 5. 2. Zmiany Umowy nie mogą prowadzić do zmiany charakteru Umowy. 3.
Wszelkie zmiany i uzupełnienia Umowy wymagają formy pisemnego aneksu, pod
rygorem nieważności i muszą być dokonane przez upoważnionych przedstawicieli obu
Stron. 4. Postanowienie umowne zmienione z naruszeniem UPZP są nieważne. Na ich
miejsce w Umowie wchodzą postanowienia umowne w pierwotnym brzmieniu. 5. Zmiana
oznaczenia Stron Umowy, danych niezbędnych do wystawienia faktury oraz adresu
korespondencyjnego wynikające ze zmian organizacyjnych, zmiana numerów telefonów
i faksów lub adresów poczty elektronicznej, zmiana osób upoważnionych do
reprezentowania Stron lub odbioru przedmiotu Umowy oraz zmiana personelu
Zamawiającego wymienionego w załączniku Nr 10 nie stanowią zmiany Umowy i
wymagają pisemnego powiadomienia drugiej Strony.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.6.1)
Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze
poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu: Data:
2017-08-30,
godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na
pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg
ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub
wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
Oferta musi być
sporządzona w języku polskim. IV.6.3) Termin
związania ofertą: do:
okres w dniach:
30
(od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie
zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii
Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez
państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które
miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie
zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub
prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie
całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: I.
Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy
kapitałowej: 1) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z
postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, wykonawca składa
oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy
kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca
może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że
powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w
postępowaniu; 2) Ww. oświadczenie oraz ewentualne dowody wykonawca składa w
terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej
informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy. 3) W przypadku składania
oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę
wspólną. 4) Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. II. Wykonawcy
zagraniczni 1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i jest zobowiązany, zgodnie z Rozdziałem V
pkt 5 ppkt 1 siwz do złożenia wskazanych tam dokumentów, to zgodnie z § 7
Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów
dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, okresu ich ważności oraz
form, w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126)
zamiast dokumentów: 1) o których mowa w § 5 pkt 1 ww. Rozporządzenia: – składa
informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru,
inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny
kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce
zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, 2) o
których mowa w § 5 pkt 2-4 ww. Rozporządzenia: – składa dokument lub dokumenty
wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat,
składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z
właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami
lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu b) nie otwarto jego likwidacji ani nie
ogłoszono upadłości; 2. Dokumenty, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 1 i pkt 2
lit. b ww. Rozporządzenia, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt
2 lit. a ww. Rozporządzenia, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem tego terminu. 3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której
dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w § 7 ust. 1 ww.
Rozporządzenia, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio
oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego
reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone
przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub
miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis 7
ust. 2 ww. Rozporządzenia stosuje się odpowiednio. 4. W przypadku wątpliwości co
do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do
właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o
udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 5. Wykonawca
mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby
mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której
dotyczy dokument wskazany w § 5 pkt 1 ww. Rozporządzenia, składa dokument, o
którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 1 ww. Rozporządzenia, w zakresie określonym w art.
24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy, jeżeli zamawiający wymagał zgodnie z Rozdziałem V
pkt 5 ppkt 1 siwz złożenia tego dokumentu. Jeżeli w kraju, w którym miejsce
zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich
dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby
złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo
organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce
zamieszkania tej osoby. Przepis § 7 ust. 2 zdanie pierwsze ww. Rozporządzenia
stosuje się. 6. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu, o którym mowa w
pkt 5, złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych
organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy,
o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.