Stanowisko ds. obsługi biura Rady Miejskiej, kadr, sportu i rekreacji
Do zakresu zadań na stanowisku ds. obsługi biura Rady Miejskiej, kadr, sportu i rekreacji należy:
W ZAKRESIE OBSŁUGI BIURA RADY MIEJSKIEJ
1) Obsługa techniczno-organizacyjna oraz merytoryczna Rady i jej organów, w szczególności sporządzanie protokołów z posiedzeń Rady i jej organów oraz sporządzanie i opracowanie materiałów dokumentacyjnych, w tym interpelacji, wniosków, wystąpień, opinii, sprawozdań, informacji oraz przekazywanie ich odpowiednim organom;
2) prowadzenie rejestru i zbioru:
a) protokołów z posiedzeń Rady i jej organów,
b) uchwał Rady Miejskiej,
c) opinii Komisji;
3) aktualizacja danych w Biuletynie Informacji Publicznej w zakresie zadań Biura Rady Miejskiej;
4) prowadzenie elektronicznego rejestru aktów prawa miejscowego;
5) prowadzenie zbioru przepisów gminnych i udostępnianie ich do wglądu;
6) pomoc w opracowywaniu projektów planów pracy Rady i Komisji;
7) wykonywanie zadań związanych z wyborami organów jednostek pomocniczych;
8) prowadzenie rejestru klubów radnych;
9) protokołowanie zebrań i spotkań Burmistrza i Rady Miejskiej z:
a) sołtysami,
b) pracownikami Urzędu;
8) przeprowadzanie konsultacji ze społecznością lokalną;
9) przygotowywanie materiałów sesyjnych, w tym projektów uchwał poza uchwałami przygotowywanymi przez poszczególne stanowiska pracy wynikające z ich przydziału czynności;
10) zapewnienie właściwych wymogów formalno-prawnych projektom uchwał;
11) zapewnienie niezbędnej pomocy radnym w sprawowaniu przez mich mandatu;
12) organizowanie udziału radnych w uroczystościach obchodów świąt państwowych i lokalnych.
W ZAKRESIE KADR
1) Prowadzenie spraw osobowych i akt pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy;
2) prowadzenie dokumentacji związanej z organizowaniem szkoleń i doskonaleniem zawodowym pracowników;
3) prowadzenie i załatwianie spraw rentowych i emerytalnych pracowników,
4) opracowywanie analiz i informacji o sytuacji kadrowej w Urzędzie oraz sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości w tym zakresie;
5) prowadzenie listy obecności;
6) prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi pracowników i kierowników jednostek organizacyjnych;
7) przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji w zakresie nawiązywania, przebiegu i rozwiązywania stosunków pracy pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych;
8) opracowywanie projektów zakresów czynności dla wszystkich pracowników Urzędu;
9) przygotowywanie dokumentacji związanej z naborem na wolne stanowisko urzędnicze oraz służbą przygotowawczą;
10) organizowanie i koordynacja odbywanych w Urzędzie praktyk zawodowych oraz studenckich;
11) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie staży, prac interwencyjnych i robót publicznych,
12) przygotowanie, zaopiniowanych pod względem formalno-prawnym przez Radce Prawnego Urzędu, projektów pełnomocnictw i upoważnień do podejmowania działań oraz załatwiania w imieniu Burmistrza spraw z zakresu administracji publicznej;
13) prowadzenie rejestru pełnomocnictw i upoważnień do podejmowania działań oraz załatwiania w imieniu Burmistrza spraw z zakresu administracji publicznej.
W ZAKRESIE WYBORÓW
Współudział w organizowaniu i przeprowadzaniu wyborów samorządowych, parlamentarnych, prezydenckich, do Parlamentu Europejskiego, referendów oraz konsultacji społecznych.
W ZAKRESIE HIGIENY PRACY ORAZ PRZEPISÓW PRZECIWPOŻAROWYCH
1) Bieżące informowanie Burmistrza o stwierdzonych nieprawidłowościach (zagrożeniach) i opracowywanie wniosków zmierzających do ich usunięcia;
2) przedstawianie Burmistrzowi wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy w Urzędzie;
3) opracowywanie projektów wewnętrznych zarządzeń, regulaminów lub instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz warunków przeciwpożarowych na terenie Urzędu,
4) prowadzenie spraw z zakresu zabezpieczenia pracowników Urzędu w okulary, odzież ochronną i środki higieny osobistej;
5) organizowanie obowiązujących szkoleń BHP i Ppoż. pracowników Urzędu;
6) sporządzanie i przedstawianie Burmistrzowi co najmniej raz w roku okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy;
7) prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przygotowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań środowiska pracy;
8) udział w dochodzeniach powypadkowych oraz opracowaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola tych wniosków;
9) udział w opracowaniu ocen ryzyka zawodowego stanowiska pracy, w tym oceny ryzyka w kontekście COVID-19;
10) nadzór nad terminowym wykonaniem aktualizacji Instrukcji bezpieczeństwa przeciwpożarowego Urzędu;
11) nadzór nad zapewnieniem pracownikom Urzędu sprawnie funkcjonującego systemu pierwszej pomocy w razie wypadku oraz zabezpieczenie środków do udzielania pierwszej pomocy;
12) nadzór nad oznakowaniem wewnętrznym siedziby Urzędu znakami BHP i Ppoż.
W ZAKRESIE KULTURY
1) Organizacja pracy świetlic wiejskich;
2) zapewnienie bieżącej eksploatacji świetlic wiejskich;
3) nadzór nad działalnością świetlic wiejskich.
W ZAKRESIE SPORTU
1) organizacja funkcjonowania hali widowiskowo-sportowej w Trzcińsku-Zdroju;
2) koordynacja realizacji zadań pracowników zatrudnionych w hali widowiskowo-sportowej;
3) koordynowanie programu „Animator - Moje Boisko ORLIK 2012”;
4) organizacja kontaktów z innymi podmiotami sportu, rekreacji i turystyki z terenu województwa zachodniopomorskiego i całego kraju;
5) inicjowanie rozwoju turystyczno-rekreacyjnego na terenie Gminy;
6) koordynacja współpracy międzynarodowej Gminy w sprawie sportu;
7) przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych w zakresie realizowanych zadań.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Redaktor Piotr Tomaszewski Data wytworzenia:
01 sty 2007
Osoba dodająca informacje
Piotr Tomaszewski Data publikacji:
15 kwi 2005, godz. 13:27
Osoba aktualizująca informacje
Mariusz Piątkowski Data aktualizacji:
21 sty 2021, godz. 13:39