Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego
w Trzcińsku-Zdroju

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Burmistrz Gminy

Burmistrz jest kierownikiem Urzędu i zwierzchnikiem służbowym pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych samorządowych jednostek organizacyjnych.

1. Burmistrz kieruje Urzędem poprzez wydawanie zarządzeń, instrukcji, pism okólnych oraz poleceń służbowych.

2. Do wyłącznej kompetencji Burmistrza należy m.in.:

  1. kierowanie bieżącymi sprawami Gminy oraz reprezentowanie jej na zewnątrz;
  2. wydawanie zarządzeń dotyczących organizacji i funkcjonowania Urzędu oraz w innych sprawach należących do organu wykonawczego;
  3. określanie i realizowanie polityki kadrowej i płacowej;
  4. wnioskowanie do Rady Miejskiej w sprawach powołania i odwołania Skarbnika Gminy;
  5. zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych;
  6. nawiązywanie i rozwiązywanie z pracownikami Urzędu stosunku pracy na podstawie powołania i umowy o pracę;
  7. zatwierdzanie zakresu czynności i odpowiedzialności pracowników oraz oceny kadry kierowniczej Urzędu;
  8. zatwierdzanie okresowych ocen pracowników dokonywanych przez kadrę kierowniczą Urzędu;
  9. udzielanie upoważnień i pełnomocnictw;
  10. projektowanie i realizacja strategii rozwoju Gminy;
  11. prowadzenie gospodarki finansowej Gminy, w tym wykonywanie budżetu;
  12. wykonywanie uchwał Rady Miejskiej;
  13. przedkładanie Wojewodzie uchwał Rady Miejskiej;
  14. przedkładanie Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwały budżetowej, uchwały w sprawie absolutorium oraz innych uchwał Rady Miejskiej i zarządzeń Burmistrza objętych zakresem nadzoru Regionalnej Izby Obrachunkowej;
  15. wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przepisami prawa oraz uchwałami Rady Miejskiej;
  16.  analizowanie oświadczeń majątkowych: Sekretarza, Skarbnika, kierowników jednostek organizacyjnych oraz pracowników upoważnionych do wydawania decyzji administracyjnych;
  17. pełnienie funkcji szefa obrony cywilnej Gminy oraz Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego;
  18. kierowanie wykonywaniem zadań obronnych i zadań z zakresu zarządzania kryzysowego;
  19. sprawowanie funkcji terenowego organu obrony cywilnej;
  20. nadzór nad ochroną informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przechowywanych i przekazywanych w Urzędzie;
  21. kierowanie w czasie stanu klęski żywiołowej działaniami prowadzonymi na obszarze Gminy w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia;
  22. pełnienie obowiązków szefa gminnego zespołu zarządzania kryzysowego;
  23. realizacja zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Piotr Tomaszewski

Data wytworzenia:
01 sty 2007

Osoba dodająca informacje

Piotr Tomaszewski

Data publikacji:
21 kwi 2005, godz. 11:47

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Piątkowski

Data aktualizacji:
21 sty 2021, godz. 12:37